Mituri și adevăruri despre apnea în somn

apnee6

Sforăitul este foarte enervant însă nu reprezintă o problemă reală

Fals! Deși este adevărat că în cazul unora sforăitul este inofensiv, acesta poate să fie de asemenea și un simptom al apneei în somn, în special dacă persoana prezintă stări de somnolență profundă pe timp de zi.

Orele de somn pierdute pot fi recuperate

Din nefericire, privarea cronică de somn are un impact puternic asupra funcţiilor creierului iar efectele acesteia nu pot fi şterse printr-o simplă noapte de somn prelungit. În timp, lipsa somnului poate declanșa probleme precum obezitatea, tensiunea ridicată, o stare emotională negativă si productivitate scăzută.

 Odată cu înaintarea în vârstă, scade și numărul necesar de ore dormite

De fapt, oamenii au nevoie de aproximativ același număr de ore de somn pe parcursul vieții deși felul în care dorm poate diferi în funcție de vârstă. Astfel, este posibil ca persoanele mai în vârstă să doarmă mai puțin deoarece se trezesc de mai multe ori în timpul nopții, însă asta nu înseamnă ca au nevoie de mai puține ore de somn.

Faptul ca nu dormi suficient nu reprezintă o problemă de sănătate foarte mare

Nimic mai neadevărat! Lipsa somnului iți poate afecta secreția hormonului de crestere, ce este strâns legat de obezitate iar sesiunile de somn cu întreruperi pot conduce la hipertensiune și probleme cardiovasculare.

Printre metodele eficiente pentru a rămâne treaz la volan ar fi deschiderea radioului, o fereastră sau să pornești aerul condiționat

Aceste metode sunt deosebit de periculoase și cel mai indicat ar fi să tragi pe dreapta și să ațipești 15-45 de minute în cazul în care ți se face somn pe sosea.

banner1

One thought on “Mituri și adevăruri despre apnea în somn

  1. Eu am stari de somnolenta in timpul zilei, nu m-am gandit ca ar putea sa fie din cauza asta. M-ati pus pe ganduri. Am sa ma duc la control…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *